|   EN

Dzięki trwającej od 15 lat dwustronnej umowy między Uniwersytetem Lotaryńskim a naszą Uczelnią studenci kierunków nauczycielskich obu krajów poznawać system szkolnictwa podstawowego kraju partnerskiego. Właśnie zakończyła się praktyka czterech studentek z Lotaryngii, które przyjrzały się dokładnie, jak funkcjonują polskie przedszkole i polska szkoła podstawowa.

Przez pierwszy tydzień obserwowały różne grupy wiekowe w Przedszkolu Miejskim nr 20 im. Przyjaciół Przyrody, a drugi tydzień spędziły w Społecznej Szkole Podstawowej Stowarzyszenia Edukacyjnego obserwując głównie klasy nauczania początkowego. Dostrzegały dużo różnic i podobieństw. Były zachwycone wyjazdem maluchów do Młodzieżowego Domu Kultury i przyjazdem … koparki do przedszkola. W ramach poznawania zawodów dzieci miały możliwość nie tylko zobaczyć z bliska, ale nawet wsiąść do koparki! Jedna z Francuzek też skorzystała z okazji, słusznie uważając, że może więcej takiej możliwości nie mieć. Jednym słowem było wesoło! Pobyt w szkole podstawowej także był owocny. Choć stażystki były zawiedzione, że nie ma tam nauki francuskiego, to potrafiły docenić poziom znajomości angielskiego dzieci w wieku 9 -10 lat. Same poprowadziły jedną lekcję pokazową francuskiego dla początkujących. Czy to oznacza, że za parę lat będzie więcej chętnych na francuski w naszej uczelni? Zobaczymy! Tymczasem nasi studenci szykują się do wyjazdu do Nancy na podobną praktykę.

Sporządziła : Jolanta Plust

Koordynator współpracy z zagranicą

Back to top